توجه توجه
اطلاعیهها کلیک کنید
سخنان حکیمانه دکتر روازاده کلیک کنید
ثبت نام در سامانه پرسش و پاسخ مسدود می باشد و کلیه افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده اند، با توجه به اینکه تا پایان سال گذشته فرصت پرسش سوال خود را داشتند، با تمدید یک ماهه، تا پایان فروردین 91 فرصت دارند سوال خود را مطرح نمایند. پس از این تاریخ تمامی اعتبارها باطل خواهد شد. و طرح سوالات به گونه ای دیگر و به صورت کاملاً رایگان انجام خواهد پذیرفت.
توجه توجه
مژده به عموم هموطنان عزیزی که مایل به ارتباط ساده و سالم با ما میباشند:
الحمدلله مشکلات ارتباطی شما بزرگواران با مرکز احیای سلامت به صورت گستردهتر مرتفع گردید و از این پس میتوانید انتقادات، پیشنهادات، شکایات، گزارشات و هرگونه مطالب خود را از طزیق مبادی زیر با ما در میان بگذارید.
-روابط عمومی با کادر مجرب: 66920128-021 - فکس: 66920017-021 - ایمیل:tji1378@yahoo.com سایت: www.ravazadeh.ir پیامک:09121967006
بدیهی است نظرات در اسرع وقت به اطلاع جناب آقای دکتر روازاده خواهد رسید و در صورت صلاحدید از طرف ایشان، عکس العمل مناسب اتخاذ میگردد.
| آیا امگا- 3 از بروز وقایع قلبی عروقی جلوگیری می کند؟ |
|
|
| کد خبر : 3696 | چهارشنبه ، 29 دی 1389 ، 20:26 |
|
پژوهشگران کارآزمایی بالینی چند مرکزی دوسوکور و با شاهد دارونما 2 برای بررسی EPA/DHA و ALA طراحی کردند. در این کارآزمایی جهت بررسی اثر دوزهای کم EPA/DHA (mg 400) و ALA (g 12 روزانه، یا هر دو بر کاهش میزان وقایع قلبی و عروقی، 4837 بیمار مسن (سن متوسط 69 سال که 78% آن ها مرد بودند) که طی 10 سال گذشته انفارکتوس قلبی داشته اند، مورد مطالعه قرار گرفتند. 86% بیماران شرکت داده شده در حال دریافت داروهای کاهنده لیپید و عمدتاً استاتین ها بودند. متغیرهای اصلی مورد ارزیابی شامل بیماری های قلبی و عروقی کشنده و غیر کشنده و برقراری مجدد خونرسانی از طریق PCI یا CABG بود. طی مدت زمان متوسط 8/40 ماه، هیچ یک از مکمل ها مزیتی قابل توجه نسبت به دارونما نشان ندادند. یک متغیر اصلی در 0/14% از گروه DHA/EPA در مقابل 8/13% از گروه فقط ALA یا گروه فقط ALA یا گروه دارونما (نسبت خطر،01/1؛فاصله اطمینان 95%،17/1-87/0) و در 2/13% از گروه ALA در مقابل 5/14% از گروه فقط DHA/EPA یا گروه دارونما (91/0؛05/1-78/1) رخ داد. یافته های در پیامدهای فرعی و تحلیل های زیر گروهی از ابتدا تعیین شده مشابه بود. در این مطالعه، بر خلاف مطالعات قبلی، اضافه کردن EPA/DHA یا ALA به رژیم غذایی، خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش نداد. احتمالاً افزایش تعداد بیماران یا استفاده از ماده دیگری به جز مارگارین، نتایج متفاوتی مخصوصاً در مورد ALA به همراه خواهد داشت. با این وجود، سئوالاتی در رابطه با ارزش مکمل های اسید چرب امگا-3 در پیشگیری ثانویه در بیماران درمان شده مطرح است. این ابهامات استفاده عمومی این مکمل ها را برای همه بیماران با مشکل روبرو کرده است.
مرجع:Krumholz HM.Dose omega-3 fatty acid supplementation prevent cardiovascular events? Journal watch cardiology October 2010,16:78-9. نکته قابل توجه: سبزی خرفه که در گذشته در اکثر مناطق کشورمان به عنوان جزئی از سبزی خوردن محسوب می شد و فعلا متاسفانه فقط در جنوب کشور استفاده می شود منبع سرشار اسید چرب امگا-3 می باشد و مصرف روزانه آن به عنوان سبزی خوردن و یا سبزی آش توصیه می شود. |
به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

دیدگاه شما