ورود به سامانه پرسش و پاسخ

تابلوی اعلانات

توجه                                                                                            توجه

اطلاعیه‌ها کلیک کنید

سخنان حکیمانه دکتر روازاده کلیک کنید

ثبت نام در سامانه پرسش و پاسخ مسدود می باشد و کلیه افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده اند، با توجه به اینکه تا پایان سال گذشته فرصت پرسش سوال خود را داشتند، با تمدید یک ماهه، تا پایان فروردین 91 فرصت دارند سوال خود را مطرح نمایند. پس از این تاریخ تمامی اعتبارها باطل خواهد شد. و طرح سوالات به گونه ای دیگر و به صورت کاملاً رایگان انجام خواهد پذیرفت.

تابلوی اعلانات

توجه                                                                                            توجه

مژده به عموم هموطنان عزیزی که مایل به ارتباط ساده و سالم با ما می‌باشند:

الحمدلله مشکلات ارتباطی شما بزرگواران با مرکز احیای سلامت به صورت گسترده‌تر مرتفع گردید و از این پس می‌توانید انتقادات، پیشنهادات، شکایات، گزارشات و هرگونه مطالب خود را از طزیق مبادی زیر با ما در میان بگذارید.

-روابط عمومی با کادر مجرب:  66920128-021   - فکس: 66920017-021    - ایمیل:tji1378@yahoo.com  سایت: www.ravazadeh.ir پیامک:09121967006

بدیهی است نظرات در اسرع وقت به اطلاع جناب آقای دکتر روازاده خواهد رسید و در صورت صلاحدید از طرف ایشان، عکس العمل مناسب اتخاذ می‌گردد.

رابطه سوسيس و ابتلا به سرطان مثانه چاپ فرستادن به ایمیل
کد خبر : 3598 سه شنبه ، 12 مرداد 1389 ، 18:34

خبرگزاري فارس: پژوهش جديد دانشمندان ابعاد جديدي از مضرات سوسيس براي سلامت افراد را روشن كرد.
به گزارش گروه "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، تلگراف نوشت: مصرف گوشت‌هاي فرآوري شده مانند سوسيس احتمال ابتلا به سرطان مثانه را تا يك سوم در افراد افزايش مي‌دهد. بنابر اين گزارش نوع نمكي كه هنگام فرآوري به اين نوع از گوشت‌ها افزوده مي‌شود، با خطر ابتلا به سرطان مثانه ارتباط مستقيم دارد.

پژوهش‌هاي جديد دانشمندان نشان مي‌دهد نيترات و نيترات سديم كه از انواع نمك‌هايي هستند كه براي فرآوري به اين گوشت‌ها افزوده مي‌شوند، هنگام هضم غذا و در واكنش با اسيد معده به تركيبات نيتروز تبديل مي‌شوند. اين پژوهش طي 8 سال، بر روي 300 هزار زن و مرد آمريكايي در بازه سني 50 تا 71 سال انجام گرفت، در پايان اين دوره 854 تن از اين افراد به سرطان مثانه مبتلا شده بودند. دانشمندان با بررسي اين مبتلايان دريافتند افرادي كه در رژيم غذايي خود بالاترين ميزان نيترات را نسبت به ديگران داشتند، 29 درصد بيشتر به سرطان مثانه مبتلا شده بودند. دكتر آماندا كراس، رئيس اين تيم پژوهشي مي‌گويد: نتايج پژوهش ما اهميت بررسي تركيبات افزودني به گوشت و ارتباط آن با ابتلاي افراد به انواع سرطان را بيشتر مي‌كند. تاكنون گزارش‌هاي علمي زيادي مبني بر افزايش ابتلا به سرطان در افراد در اثر مصرف گوشت قرمز و گوشت‌‌هاي فرآوري‌شده منتشر شده است. به عنوان نمونه پژوهشي كه در سال گذشته و توسط دانشمندان دانشگاه آكسفورد انجام شد از افزايش ابتلا به بعضي از انواع سرطان‌ها در اثر مصرف اين مواد حكايت داشت. همچنين پژوهشي كه دانشمندان اروپايي در سال 2005 انجام دادند نيز نتايج مشابهي داشت.

 

دیدگاه شما

افزودن نظر


    • >:o
    • :-[
    • :'(
    • :-(
    • :-D
    • :-*
    • :-)
    • :P
    • :\
    • 8-)
    • ;-)

    زبان سایت

    English Arabic French German Turkish Persian

    جستجو گوگل



    در سايت احياي سلامت
    در كل اينترنت

    اوقات شرعی

    

    تبلیغات

    به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.